Saturday, August 24, 2013

R I N D U


Rindu gile weh . 
rindu nak main sukan .

Eh . 
Aku budak sukan kot dulu cececewaahh masuk lif tekan sendiri . (eh betul la , nak tgk sijil2 ke?)
HAHA. 
Dari sekolah rendah sampai sekolah menengah , suka bebenow la kitew ni main sukan .
Kalau tak main , ibarat tak dapat makan nasi (kaitan?)
Mase tadika main lubang tikus je lah kenn. Mane tahu apa pun hoho

Mase sekolah rendah , oleh kerana tak ramai budak sekolah aku tu (sebab sekolah baru) ,
 aku lah beruntung kerana bisa merembat semua game2 yang ada. 
MUA-HA-HA gelak jahat sikit . ^^
mase tu huh (riak riak) apa je yang aku tak main cuba citew? haha
tapi aku tak boleh perform solo. kirenya main persendirian la kerana al konfem al kalah . haha
so olahraga pecut ke ape semua balapan memang ah nononono. ki3. :) 
dan kerana faktor aku tak boleh balapan is kerana aku berat kuang3. (berat la di antara yang tak berat-even mase tu darjah 6)
lagipulak mase sekolah rendah aku gila kuasa kan , pulak tu tubuh tinggi (cewah tinggi ke besar aahhh tinggi jugak) so banyak la peluang aku nak join mane2 sport aku punye sukew.hiii :*

Mase sekolah menengah , dekat Tesmal , tak banyak kot join . 
yang aku join , NETBALL , HANDBALL , uhmmm MERENTAS DESA?? ( yang ni taktau cane aku boleh terjoin kahkah) haa pretty much that je lah . Netball tu memang my thing dari sekolah rendah , eventhough ye lah dah masuk sekolah menengah mseti ramai lagi yang hebat2 so aku pegang Defense je lah haha. Handball tu aku memang awesome kalau passing i mean bawak bola (ceh koya) tapi depan je pintu gol aku kiok . HAHA.
Tak kondifen woi !  haha. memang aku selalu menghampakan coach2 aku di depan pintu gol uwaaa. 
yelah , time berlatih baek punya melayang 5kaki dari tanah dan baling bola sumbat gol dgn berjaya dan bergaya  tapi in real game haktuiiih ! hee soghi . 
Mase kat SESTER , join BASKETBALL , HOCKEY , NETBALL HANDBALL , VOLLEYBALL main suka2 je time riadah . 
Hm time ni dah tak kenal dah peah anak ahmad ke peah bangla mari . Hitam beletungg ! haha. 
Tapi rumusannya , I don't think I'm good in any which that i've joined . 
Huhu. 
Betol . Tak good , tapi for me istilah yang tepat is BOLEH MAIN . 
HAHA ade ke macam tu oi ? haha
Tapi memang tak boleh duduk diam lah mase sekolah . 

Paling-tak-boleh-lupa-punya-sport. 
Mase LARI BERPAGAR dekat sester .  HAHAHAHAH ! ehem . control sikit gelak tu 
Okey , aku ? peah ? yang gendut ni? lari berpagar ? hahaha entah hape rupa aku lari lari terkangkang lari lari terkangkang . dahla depan ramai budak2 lelaki yang well korang tahu la mcm mane zaman sekolah kan . 
Kalau ade mask rider mase tu aku rela pakai . Oh ! 
Satu lagi mase kat Tesmal , entah mcm mane boleh daftar in LOMPAT TINGGGI ? 
Sekali lagi , aku ? peah ? yang gendut ni ? haa memang tak lah ! wuwu tapi terpaksa demi rumah kuning UKM kesayanganku . 
dahla tilam tu die letak tengah2 padang pastu pulak die announce acara apa tengah main kan.. haa memang jadi bahan tontonan dan gelakan la daku mak jemah oiii . 
Satu lagi mase ape ek merentas desa keliling sekolah ? kot ? lupe dah . yang pasti tak jauh mane la jarak tu . 
Tapi kene gilir2 dgn team masing2 dan al kisah aku is FIRST RUNNER . Bapak die . tak pernah2 pulak aku . Tapi aku bila kene paksa memang senang akur uwaaa ! 
Dah jadi first runner tu mesti la kalau boleh aku sampai dulu ye dak? punye lahh lari gile gile tak rase tanah dah mase tu tak peduli muka dah mase tu padahal kiri kanan orang bersorak . pulak tu ade dengar ex aku dulu duk jerit nama aku "peeeahh peahhh u can do itt"" aku mmg tak nampak orang dah , sebab dh nak dekat sampai penamat dan aku memang letih nak mampuih ! muka tak sempat control ayu dah macam nak terberanak je muka , hahaha. 
Sampai2 je ( aku 2nd yang smpai -sipi2 dah tau) pergi dekat meja lapor diri kawan sekelas aku yang berhormat Faizol Zulkifili pun berkata - "boh peah ! bakpe muke mu gitu ? tubik taik hidung pah"
DANGGGGGG. 
tu lah takpenah2 pecut sekali pergi pecut long distance kan ha itu mkn die , maaf semua Tesmalian sekalian if the image i showed is le menggangu . haha. 
Oh, this is why la aku kene join merentas desa daerah tu , sebab aku dapat 10th fastest runner . kehkehkeh. 
Ayah , sila la bangga . HAHA
Dannnn sekarang al rindu nak main sukan , actually any activity yang make me sweat -outdoor yes of course.
Setakat ni after habis sekolah apa yang aku buat is hiking je lah tu pun baru Broga Hill , Bukuit Tabur and Bukit ah ape ntah name die Semut? haha . Haaa Bukit Besar belakng sester tu kire tak ?
kui3. ^^
Kasut sukan baru dah beli -konon semangat nak get fit . 
Tapi bangun2 pagi pergi online tulis blog .
Watdehek lu peah ? 
wuwuuw fail ! 

p/s: nak cari hubby yang boleh teman riadah pagi or petang hee tak lah due2 gendut , 
ye dok ? haha . daaa ! :> 

No comments:

Post a Comment