Sunday, March 10, 2013

Cerita Dalam Bas ^^


Assalamualaikummm . 
Sepanjang aku naik bas ulang alik Shah Alam-Gombak ni , banyak kejadian lucu dan tak berapa nak lucu yang terjadi . 
^______^

CERITA 1
So , mase event gala nite msu hari tu , mcm biase , aku naik bas pergi sana. Dlam 40minit terakhir aku dlm bas tu  , masyaAllahhh tak tenang langsung ! *Sila tanye kenapa*
Kenapaaaa?!!!! *over#2*
HAHA. 
Dlm bas rapid tu , aku duduk dekat kerusi paling depan dekat dgn pintu belakang tu , (siapa pernah naek bas rapid mohon tahu) , so then naik lah seorang hamba Allah ni -lelaki. Die berdiri depan aku . Dia berdiri kat  mcm bawah platform seating tu so eye level kitorang sama taw. Aku pun macam pandang sekilas je lahhh. Then aku buat bodo , dengar lagu bla2. 
Then , punyelah tertanjat gegurl sebab second time aku tgk die tu , muke die dah mcm tengah tahan berak + senyum tengok aku depan2 dekat2. 
Aku pun mcm .. erkk ,, "mamat ni tengok aku ke ?" Mula2 xdelah rase pelik ke sebab ingat die kenal aku .
Pastu aku buat isyarat kenal aku ke ? Die still dengan muka tapir die -.- 
Then aku amati muka die , sah ! Bukan anak Pak Samdol maka aku tak kenal die. Haha. 
aku buat la kerut muka bajet2 marah kan dah die tenung muka aku mcm mintak penyepak jee.. 
aku pun bukak novel , konon2 bace , then aku tgk die balik. tengah tenung aku lagi !?
Menaikkan temperature aku nih ! >< 
Aku pun cover muka aku dengan novel . lame siket ..... aku jeling tengok die , aku conget kepala die pon conget kepala ?! Ewahhh mamat ni kot ye pun agak2 ar pacik macik belakang tepi aku dlm bas ni kompem2 la nampak kau. 
Grrr.. 
Aku ingat pacik sebelah aku tidur tak perasan mamat tuh . Sebab pacik sebelah pun mcm patung je xbereaksi . Kalau aku lah jd lelaki , mesti aku dah tumbuuukkkkk muka mamat sengal tu. 
PERVERT ! :< 
Then next 30min aku xduduk diam , tak selesaaa oiiii orang duk tenung kitee ! Tak maniss  gtuu ! -.- 
Sekejap tengok luar , sekejap bajet tidur , sekejap angkat novel tinggi2 , sekejap tutup muka dengan tudung .
Aku pikir jugak , nak jerit ke jerkah mamat tuh , tapi kangg die fight back tak ke naya aku ? Sudahnyee 10minit terakhir sbelum aku turun tu aku biarkan makhluk tersebut merenung aku dengan muka tapir nye itu 
-__-
Then sikitttt lg nak turun , baru mcik belkang cuit aku , " dik , kenal ngak itu budak "
*geleng geleng*
Kejadah bila pulak kenal nye ? buerkkk pervertt ! 
Then tetiba pacik sebelah aku " senteng kali ini budak " 
eh pacik bila kau bangun ? grrr geram pacik tak tukar jadi superman tumbok mamat tuh. 
Then tiba2 pacik macik bersamaan dengan satu bas *yang duk kat belakang aku lah* gelak2 kat mamat tu.
ke kat aku ? *memandangkan muka aku cuak gile*
Cehhh ! Korang perasan rupanye kejadian tersebut . Asal laaaa tak tolong aku sound die ? wuuu D;
Time nak turun tu takut2 doeewww ! sebab die berdiri depan pintu so sah2 kene lalu depan die . Takut lah aku die ikut turun kang ! 
Dengan beg gedabak aku , aku mcm jauhkan diri dengan die , mcm tolak die jauh2 gtu . uwaaaaa ! nak nanges mase tuuu ! takotttt  makkkkkkk ! 

CERITA 2

Aku duduk lah seat depaaaann sekali dekat driver , Tetiba ade satu group budak lelaki ala macam form1 2 3 kot naik bas- budak2 bola. Riuh la kejap bas tu sebab diorang ramai macam 7 8 org cmtu .
 Dah riuh sgt , aku tengok la sekilas kat satu budak ni.
 Yelaa cakap slow boleh ? aku yg tengah dengar lagu sumbat earfon pon xtenang dibuekknyo . 
Then budak tadi tgk aku , aku buat bodo sambung dgr lagu , eheh :P 
.... tiba - tiba ...
" Huyooo orang tu pakai baju putih merah , bajet lawalahh tu? blablablablabalabalabala... MSU... bla4.. "
Watdehek ?! Kurang hasam boi budak2 hingusan ni kutuk2 belakang aku ?! 
Dan lagi : "ehh ala die pakai earfonnn la , tak dengar2,, " - kuangjakkk !!!! AKU DENGAR SANGAT DENGAR  OKEY ! ><
Dan lagi : " perghhh bibir tu kasi nipis sikit bolehhh ?hahhahahahaha (diorang gelak)"  SETONNNNIRRAJIM ! Aku mcm nak marah tp mcm nak gelak la jugak . suka suki je budak2 ni kutuk Unnie mcm aku . Pangkat kakak okey kakak ! Dah la kutuk bibir aku , dammit betol . Bukannye bibir aku tebal pon , cume time tak senyum tu nampak la cam bibir Priyanka Chopra sket. *perasan kau peah* Kuang2... ><,
Dan lepas tu , nasib baik ade budak skolah rendah naik bas tu , pastu diorang pulak kene buli.. Fuhhh. selamat.. ahahha. ^^ 

Hehe, banyak lagi lah sebenarnye, sebab yelah dah hari2 kot aku naek bas , Laen hari , laen kisah yedokk? Hehe. tak larat lah nak menaipnye. Apepun , yang penting , setiap ape yang berlaku, kalau kita boleh ambil pengajaran dari sesuatu tu , kite amik lah kan ? Kalau tak , jadikan ia mcm gula2 dalam hidup kite hari2. :) 
Mcm cerita 1 tu , kalau lah sbnrnye aku pndai take over the situation , takdelah mamat pervert tu nak tenung je smpai aku turun kan? Lenkali amik gmbar die *phone canggih sngat* -.- , pastu dgn macho nye ckp cenggini : " kalau awk xberenti merenung sy , sy bg gmbr ni kat polis n laporkan awk ! "
Feewwwiiitt ! Cayalah. ;> hahhaa. sekadar angan2, 

Okey lah , till then , Salam ;>




5 comments:

  1. TERBAEK LAH AKAK NI! MERAPU KUAT! HAHAHAHA

    ReplyDelete
  2. kih4!!! lawak . gelak2 gua baca!!!!
    btw peah , jge diri leklok tau .
    lau ada budak2 tu kacau peah , kasi flying kick free jer!
    kuangggg ajaa'' noh budak2 ni.

    ReplyDelete
  3. hahahahhaha..ganah peahhhh..kasi sepak terajang sekali..

    ReplyDelete
  4. HAHHAA, Merapu tu perlu baru blog hidup , kekekke :P
    NISA : yess boss ! Double hati2 gitu! Cuma , yela dlm dunia ni ramai orang yang kita tak tahu hati budi kan :)
    KEMAA : Kasi fail sekali dua ! :P

    ReplyDelete