Tuesday, April 2, 2013

Takpe je . Start perlahan-lahan.

Assalamualaikum 
Di kebusy-an saya *ecewah SAYA kali ni* berposting berkejaran bermandi peluih bermain urine patients (okey pengotor kau peah) eh dah mmg kene buat *kene buli*, menyempat aku update blog ek . Case study case clerking sedang menunggu lagi . =,= 

Ape pun , saya cuma mahu menyatakan kebahagiaan dalam hati kecil saya ini kerana seorang demi seorang sahabat handai saya mulai berhijrah terdetik hati perasaan dan jiwa raga gituuu untuk menjadi a 
BETTER MUSLIMAH . 
No no no don't clap , instead let's say ALHAMDULILLAH :)
Dalam hati rasa macam terharu sangat2 , rasa macam nak menangis pun ada . 
Sebab I'M HAPPY if THEY are GETTING BETTER 
^____________^ 

Bukan senang nak istiqamah . Contohnya , saya sendiri . Mase mula2 pakai tudung covering the chest , kalau nak keluar jenjalan mall ke jauh2 ke memangla pakai camtu . Tapi most of the girls , kalau setakat nak pergi kedai depan rumah or lepak mamak takkan nak cecantik pakai proper2 ye dok ? Kalau tak lilit je selendang mesti tudung tu 'silang over the mountain'. Fact okey . Bukan auta . So , macam susah la actually nak istiqamah kan , tapi senang la jugak . 

Lagi pulak , kalau kes saya  ni , pakai UNIFORM pergi U taw . Uniform pulak 3suku lengan , then tudung masuk dalam .
So korang agak2 lah mcam mane kan , mula2 dulu saya pakai la jugak handsock cover lengan , but then tetiba MAK TIRI saya marah pakai . Katenya , kerja dalam bidang perubatan ni memang tak boleh lengan panjang . Saya masih pening2 lalat soal ini . 

Yang penting , HATI KITA . 
HATI MAHU IKHLAS 
HATI MAHU JUJUR - dengan diri sndiri dan paling penting dengan Allah 
So my journey to a better muslimah is quiet a long way more . To be the 
MODEST MUHAJAABA ain't an easy thang . But let's TRY . I TRY. YOU TRY. WE TRY 

So a modest muhajaaba should be a compilation of 
CHEST COVERING 
NON-SKINNY-JEANS
NON-BODY-HUGGING
NON-EXXESSIVE-MAKEUP 


Nampak mcam simple kan ? Huhu :> Hey it worth of trying girlsss. 
Raaaamai sahabat2 kat luar sana yang mana jauh lebih baik dari saya yang jahil ni , tapi kalau boleh , marilah kita bergandingan tangan menuju redhaNya . 
*cewahh gituuuu ayat* 
Eh serious ni . -.-

Ape pun , pada yang terbuka pintu hatinya itu , Alhamdulillah , semoga hati2 anda sentiasa dilimpahi kurniaNya ye sayang sayang ? 
Doakan saya jugak , will you ?

^^ 

Salam . 


No comments:

Post a Comment